Saturday, January 06, 2018

Organic Makeup Malaysia

Wanita dan gadis memang sinonim dengan makeup. Makeup untuk nampak cantik, untuk tambah seri, supaya muka tak pucat dan rasa confident bila jumpa dengan orang.

Aku bukanlah jenis yang suka bermakeup sangat. Especially bila da ada anak ni. Sebab mostly makeup di pasaran mengandungi bahan kimia, takut apa yang kita pakai tu, dia sekali bau dan cium mungkin akan memberi kesan kepada dia.


Tapi sekarang, bila pakai makeup aku da tak risau lagi sebab jumpa Organic Makeup di Malaysia brand Sutrina. Sutrina adalah kosmetik organik dan natural yang menggunakan bahan-bahan natural dan eco cert. Bila tengok bahan-bahan dalam Sutrina, rasa teruja sangat dan rasa selamat bila pakai.


Sutrina diformulasi dengan essential oil bersama bahan-bahan natural and organic berkualiti tinggi seperti argan oil, almond oil, roseship oil dan bebas daripada bahan kimia merbahaya.


Sekarang ni Sutrina ada 6 jenis produk.
1) Mineral Foundation
2) Miceral Loose Powder
3) Magic Primer
4) Micellar Water
5) Lipcream
6) Mineral Blusher

Yang best tentang Sutrina, harga dia affordable kalau nak compare dengan organic makeup brand dari luar negara. Tengok harga makeup dari luar negara memang telan air luir juga la tapi bahan organik ni memang agak mahal sikit tapi kegunaannya puas hati.


Produk Sutrina yang aku paling suka adalah Magic Primer sebab dia menghidrat kulit kerana mengandungi Hyaluronic Acid (HA). 1g HA dapat memegang 1000ml air. So muka kita akan rasa moist dan awet muda sentiasa sebab makin bertambah umur , semakin kurang HA dalam kulit kita yang boleh menyebabkan kedut dan kendur.


Organic Lipcream dia pun best. Budak-budak perempuan kan suka pakai lipstick mak dia. So kalau ada anak yang sibuk nak lipstick, boleh bagi Lipcream Sutrina, selamat digunakan oleh kanak-kanak. Sekarang ni ada 4 color yang best , Roselle (Dark Red), Eliara (Pink), Beetroot dan Diyana (Berry).

MAkeup Sutrina juga mesra wudhuk maknanya tak payah susah-susah nak sental makeup bila nak berwudhuk. Lagi bagus kalau guna micellar water Sutrina untuk membersihkan muka dari makeup.


Sutrina juga ada SPF30 dalam foundation dan loose powder nya, so tak yah pakai benda banyak2. Da ada sunblock semulajadi dalam Sutrina.

Oh ya, banyak testimoni yang mengatakan Sutrina improve kan kulit dorang. Makin lama pakai Sutrina, makin jadi lagi cantik tau kulit. Sutrina juga boleh dikatakan skincare organik yang bagus kerana micellar water boleh dijadikan pencuci muka, primer sebagai moisturizer, foundation dan loose powder sebagai sunblock dan nak tahu tak micellar water pun boleh jadi hair mist tau!

Mana nak beli Sutrina Organik Makeup ni?
Boleh la ke shopee Sutrina Organic Makeup.

Kalau nak follow update tentang Sutrina boleh ke :
Facebook atau Instagram

Selamat bermakeup dengan makeup organic and natural. Pastikan baca ingredient sebelum beli ya. Boleh juga cuba Sutrina yang terkenal sebagai malaysia local cosmetic brands :)


No comments:

Google