Monday, October 08, 2012

Shazwina and Ronni’s wedding

29 September 2012, Saturday, It is my best colleague wedding day yehh!! Wedding Shazwina dan Ronni berlangsung di Hotel Singgahsana Petaling Jaya. Sepatutnya saya ke majlis ini bersama bff ku tapi disebabkan masing2 ada agenda lain, maka daku pergilah bersama adik bongsuku.


Majlis bermula pada pukul 8pm tapi disebabkan takut kesesatan dari jalan yang lurus, pukul 630pm saya dah sampai di hotel . Sementara itu bolehlah bersolat maghrib di surau hotel sambil bermakeup2. Tebal juga  pertama kali makeup tapi cepat2 remove sebab adik aku bising.

Jadi antara orang yang terawal masuk dewan. Sambil tunggu orang masuk sambil melihat keadaan sekeliling. Mula2 macam terkejut jugaklah sebab kenapa ramai sangat orang Cina ni. Aku salah pergi wedding Cina ke macamana? Tapi kemudian baru teringat, Ronni, suami Wina adalah berdarah campuran Cina dan Melayu. So ramai lah saudara mara beliau yang berbangsa Cina hadir memeriahkan majlis


Pukul 830pm pun pengantin pun sampai. Raja sehari yang cantik bagai pinang dibelah dua dengan baju sepersalinan putih liplap liplap memang nampak glamorous. Cepat2 saya pergi ambil gambar pengantin. Sebenarnya nak bagi Wina perasan saya ada di situ hihi. Selawat menyambut kedatangan pengantin masuk ke dalam dewan. Kemudian bersanding di pelamin yang indah.

Selapas bersanding, pengantin pun menuju ke meja santapan . Tetamu pun apa lagi, terus menyerang makanan yang enak. Makanannya memang sedap la, ayam percik, ikan sweet sour tu fevered aku di majlis tersebut. Kemudian dessertnya adalah sagu gula Melaka. Nyumnyum kenyang Alhamdulillah


Kemudian acara potong kek dan kemudian majlis pun berakhir. Pengantin dan keluarga menunggu di luar dewan untuk bersalam bersama tetamu. Masa bersalam dengan para tetamu tak sempat la nak bergambar dengan pengantin. So kena tunggu semua tetamu pulang , then cepat2 ambil peluang untuk bergambar bersama pengantin.

Kepada Shazwina dan Ronni, Selamat Pengantin Baru. Barakallahulakuma. Semoga berbahagia hingga ke syurga. Jadi suami isteri yang soleh solehah, dapat anak comel cepat2, selamat melayari bahtera baru, happy sokmo. Gonna miss wina sebab dia bakal menjadi orang Johor.

Wina memang seorang kawan yang sangat baik, kami selalu borak2, gosip2, bercerita macam2 masa duduk sebelah2 kat ofiz dulu. Selalu tolong saya untuk buat design. Banyak saya belajar dari dia. Gonna miss her so much. Nanti saya turun JB saya datang melawat rumah awak ek hehe.

A great and meriah wedding I must say


1 comment:

Iriaysuq said...

Selamat Pengantin Baru Puan Wina.
Harharhar..

Pasni orang seksyen 9 pulak kan..
Jangan buat2 lupe ajak jiran seksyen sebelah yeeeeeee!

Keh keh keh.

p.s: tuan blog, maafkan ambe stalk blog tuan hari nih. huahuahua.

Google