Thursday, November 06, 2008

semasa peperiksaan

susah2 rupenye subjek2 sem 3 ni.tak berani target oleh dapat DL ke tak .tapi berdoa dan bertawakal saja la bile sudah abis exam.teori sains komputer sudah ilang 20 markah kerana jawapan tak menjawab soalan. database pulak..ntah la..hantam saja la..normalization punye pasal..sume bdak clas aku yang amik subjek itu sudah jadi unnormalize form..ahha..otai databes, faris pon tak bisa mnjawab soklan itu apatah lagi kami anak2 buahnya lagi la jadi tak normal.he

ada 2 cite smasa exam ni..yang gumbira n yg sedih..mau dgr yg mana satu ? yang sronok nye kedua2 cite ini berlaku dalam masa 10 minit saja..he..

tak pe la..aku mahu cerita yang gumbira dulu memandangkan cerita gumbira yang aku dapat dulu..

cerita gumbiranya berbunyi begini..tapi jangan ada unsur2 jeles bila mmbca cerita ini..
ceritanya berbunyii....
sedang sronok2 mnghafal SAD dalam bilik smbil berbaring2an di atas katil yang empuk..( biasa la katil aku mmg best) dan juga laptop sdg terpasang sbb sedang mngecas, tibe2 rumet saya , kak qish dapat msg dari seseorg dan terus berkata padaku..
"iqa tengok dapat wireless tak. CUBA !"

mengkagumkan bukan boleh akses internet dari bilik asrama wahaha

aku pon dengan bersungguh2nya melihat wireless connection dan terus buka mozilla..
yeh..dgn tak disangka2..dapat wireless kat bilik..heee..rupe2 nye kak zaty yg msg kata pakcik da btulkan kotak wirelss itu hihi..maka kami pon bersukaria la mmbuka internet dgn jayanye..tapi padahal lmbap jugak..

kisah sedih pulak..
kisah pertama da berlaku sblom ni..tapi mau cite juga..tapi tak la berapa sedih sbb masih boleh diselesaikan kot..
kalu da ada internet dalam bilik baru seronok jika dapat berchatting dan mmanggil kawan di blok sebelah atas bawah tanpa mnghabiskan duet(maksud nye credit).tapi yang sedihnye..YM saye mmpunyai masalah utk diconnect.sudah uninstall dan sudah mau install semula tapi knapa sih nggak bisa diinstall..bilangnye dinding api ( firewall) menghalangnya dari mnginstall..wuwu.dan kemudian internet explorer saya juga begitu..sebab2 kejadian yang mungkin boleh diknalpasti..
ada sekali tu..mau buka frenster tanpa diblock..download sesuatu di internet.kmudian srunuk sbb boleh buka semua tanpa ada sekatan..tapi akhirnye..internet explorer saya tak buleh gune da..dia la pnye psl..eceh..dia tak bersalah..ahha.tapi mozilla tetap di hati..he

kesah sedih dua..
selepas memeriksa nama2 org yg dapat g SUA ( sukan universiti asean ) kat bukit jalil cuti ni..tmasukla rumet ku..
check2 lagi berita di portal pelajar..ade peringatan kepada pelajar2 sblom balik bercuti..ingatkan peringatan biasa2 saja..tp rupe2nye..kena kosongkan bilik..kosongkan almari..tak buleh simpan barang dlm almari lagi dan mknanye..kena pindah bilik..UDM mau rombak balik sume asrama pelajar dan maknanye sem dpn duduk di asrama lain..bukan di juwairiyah 302 ini lagi walaupon di blok ini sokmo x de air..maknanye juga bukan teman sebilik dgn kak qish lagi..dan juga tidak dapat mengakses internet secara maharajalela dalam bilik ..

waaa..sedih la ini macam..kna kemas2 barang ..mau letak di mane? surau la gamaknye..da takde tmpat lain..da la bnyak barang ni ..lagi2 buku dan nota..tak snggup nk angkot turun..sedih..sudah merancang tahun depan mahu mnghias bilik..sudah merancang buka awal sem dpn..mahu mnonton cite2 korea dgn kak qish dan kak zaty..tapi kite sekadar merancang..Allah yg mnentukan betul? ala..tapi harus mnyesuaikan diri bersama rumet baru lagi..

tapi kemudian esok nye buka portal kembali dan melihat sekali lagi pengumuman tentang asrama..erkk..dia sudah tuka pngumuman itu daaa..dulu katanya harus mngecheck portal 1 minggu sblom buka sem utk lihat bilik mana yg akan kite duduki..tapi..skang ayat itu sduah dibuang..maka nya..tak jadi la tuka bilik..yahooo.yabeda beduuu..heeee..bgus alhamdulillah mudah la keje..dan tibe2 rumet mncadangkan tinggal saje barang2 di dalam almari bahagian atas..kmudian kunci saja la..ye tak ye gak kan..sng keje..mcm sem 1 dulu pon buat bgitu jugak..alhmdulillah mudah keje


next paper system analysis n design..pn connie sudah beri tajuk2 yang akan masuk..tapi tajuk2 yaang masuk itu bukan mudah juga taw..adei da la carry mark rndah..guane ni? presentation projek system juga hancus..sket saje markah dapat..sbb nye ada link yg x jadi..adoi..keje bkumpulan pon da teruk apatah lagi jika buat berseorangan semasa final projek..


5 comments:

Azrul said...

Salam final exam..hmm about web based system...AnD project,nape ngak brtnya??..ni bru simple about information system ( main2 dgn sql), after this web programming (if my otaimer ajar memang sush), software develpement workshop ( lbh byk function n not just information sytem) n project nanti,accorging dr my otaimer.. degree project nanti more too research project system yg lebih mencabar..anyway gd luct next paper n focus study about web base system dr awal sem dont be like me huhu..

aunieZ said...

aiyoo..saye tidak paham sepatah pon komen di atas..wuwu sungguh takot..npe berat ek? sbb kitorg x de basic sql sume tu..jadi kna blaja sndiri take time..plus..biasa la org ppuan ni mmg sungguh kurg rajin bile bab coding2 ni..he
jadi tpaksa berusaha lebih..he..tq gud luck too

Azrul said...

yeke..a'ah kn..xstudy lg cmne nk pham..clap komen la hehe..ala study je btul2 dr awal..sure ok pnye, dont be like me..

Evi LoLyta said...

ngeh2 kta sume ada mslh ngan subjct system, paper system, project system ~ sume hancus bluwex

Faris Adli said...

bila masa aku otai database kau? soalan normalization tu aku bole jwb. tp tahu la markah penuh ke tak

Google