Monday, June 14, 2010

Adlil Rajiah n Hafify's Wedding


Yeh..saya sudah ada kawan yang sudah berkahwin. Masa sekolah dulu, selalu berangan2 siapakah yang akan mendirikan rumah tangga dahulu. Rupa2nya kawan sekelas saya semasa tingkatan dua, Adlil Rajiah yang berjaya memecahkan rekod. Tahniah diucapkan sebab berjaya pecah rekod. Eh silap. Tahniah dan selamat pengantin baru. Semoga perkahwinan awak diberkati Allah dan melahirkan zuriat2 yang comel lagi bijaksana yang dapat membantu Negara Malaysia, Islam dan bangsa Melayu :D


Doa untuk Pengantin : Allah memberkati untukmu dan berkat ke atasmu serta mengumpulkan kamu berdua dalam kebajikan. (Hadith Riwayat Ashabus Sunan kecuali An Nasai dan lihat Shahih Tirmidzi 1/317)

Macam seronok wedding semalam. Pertama sebab tempat dia cantik dan grand. Saya berharap dapat wedding yang grand seperti itu juga tapi kalau dapat kahwin anak dato’ ke, dato’ ke, baru boleh dapat wedding macam itu kot...erk..nak ke? :p


Sebab kedua, saya dapat ketemu rakan2 sekolah yang sejak habis sekolah menengah tidak pernah berjumpa muka ke muka dengan mereka. Hanya berjumpa di muka buku sahaja. Ia seperti mini reunion, bak kata namie.Seronok melihat kawan2 sekolah saya yang semakin vogue. Ramai yang sudah tamat belajar, sambung buat master pula,baru bekerja dan sudah lama bekerja. Bekerja di Les Copaque, di Petronas, di Law Firm. Saya? Sama macam dulu lagi T___T

Kalau jumpa teman lama, pasti ayat dari mereka “ Eh awak sama je macam dulu, tak berubah langsung” T______T Apakah yang perlu dibuat untuk tidak sama seperti dulu?


Sebab ketiga adalah boleh bergambar. Kemudian main tag-tag gambar di facebook. Camera saya memang suka cemburu dengan saya sebab selalu habis bateri di waktu2 genting seperti ini. Apakejadah nak cemburu buta ni?

Seronok sangat jumpa kawan2 lama dan malu juga sebab diri ini biasa2 saje sampai balik lambat. Kasihan pada ernie kena tunggu saya lama2 gedik nak bergambar2.


sangat berseri pengantin kita ye..i like the baju

Tapi part paling seronok tentulah amik berkat dari pengantin. Rasanya sepuluh kali kot pergi salam pengantin. Sampai pengantin kata “muka kau lagi”. Ha haziqah..kau..nak sangat kahwin ke ? lalalalala

Oh hai PUAN Adlil Rajiah ! Jadi isteri yang solehah dan taat pada suami taw. Sekarang ni syurga sudah di bawah tapak kaki suami :D smoga berbahagia bersama suami dan tetap romantis sampai ke anak cucu ;)

p/s : baru tahu sahabat KKU, mantan TYDP KKU, Sharif Azhari zaman Raja Sufian sudah menikah juga dengan sahabat surau saya, Fatehah @ Fateh. tahniah diucapkan , Alfu mabruk buat sahabat2 yang membina baitul muslim - pinjam ayat sarah ;)




2 comments:

iniAKU said...

asik pegi tgk org kawin je,
tuan belog bila pulak?haha

aunieZ said...

haha tgu amik berkat ckop 40 kali :p

Google