Thursday, February 24, 2011

Restoran Arab Shah Alam : Restoran Zam Zam, Seksyen 9 Shah Alam

Restoran Arab Shah alam, restoran arab seksyen 9, restoran zam zam shah alam

Fenomena makanan arab sekarang sudah menjadi2. Banyak restoran arab telah dibuka di Malaysia ni. Ramai orang arab sudah menetap di sini kah atau ramai rakyat Malaysia baru balik dari arab kah?

Restoran Arab Shah alam, chicken mandy, masakan arab

Sampai blog aku pun terkena tempias google search ( tapi aku suka :D) sebab pernah pergi makan di restoran makanan arab seksyen 7 Shah Alam. Haaa..sekarang sudah ada lagi satu restoran arab di buka di shah Alam yang terletak di Seksyen 9 Shah Alam. Dekat rumah aku je. Jom kita terjah ke restoran arab seksyen 9 Shah Alam, Restoran Zam Zam naik karpet terbang zam zam ala kazammmm…

Restoran Arab Shah alam, map restoran arab, peta restoran zam zam shah alam

Restoran ni terletak di tempat paling sibuk di Seksyen 9 Shah Alam iaitu berdekatan dengan Plaza Shah Alam atau orang Shah Alam panggil Shah Alam Mall, di bawah Sekolah Kebangsaan Seksyen 9 Shah Alam dan di sebelah IPK Shah Alam

Restoran Arab Shah alam, map restoran arab, peta restoran zam zam shah alam

Kalau search dalam goggle map rasanya tak jumpa, lagi2 kalau tengok map punya version. Tak taw la nape google map ni tak update. Tapi kalau google map satellite boleh la nampak juga kat mana tempatnya. Tapi Dont worry, aku da tolong letakkan location kat Google tapi tunggu kena review dulu oleh pakcik Google.

Restoran Arab Shah alam, menu restoran arab, restoran zam zam shah alam

Makanan arab kat sini boleh kata sama je macam tempat lain, chicken mandy, lamb mandy, kebab dan sewaktu dengannya. Kami makan chicken mandy dan lamb mandy. Patotnya nak pergi kenduri di Putrajaya tapi takde rezeki, kenduri tu habis awal. Jadi kami pun pergi makan di Restoran Zam Zam.

Restoran Arab Shah alam, menu restoran arab, restoran zam zam shah alam
Restoran Arab Shah alam, beer halal, air barbican

Rasa makanan dia? Ok la not bad tapi macam tawar sikit ayam dan kambing dia. Ke orang arab memang makan tak masin? Tapi chicken mandy punya nasi memang sedap dari lamb mandy. Air pula seperti biasa tentu lah barbican tapi nama dia lain, Hillsburg.

Restoran Arab Shah alam, restoran arab seksyen 9, restoran zam zam shah alam

Tauke kedai tu adalah orang arab Jordan mengikut apa yang aku baca kat paper hari tu. Pekerjanya pun orang arab juga dan ada beberapa orang Indonesia juga. Tapi 90% pengunjungnya adalah orang Melayu sebab orang Melayu kan yang ramai duduk kat seksyen 9. Orang Arab pun ada datang juga ke restoran ini.

Restoran Arab Shah alam, lamb mandy, masakan arab

Selain nasi mandy, dessert arab seperti pudding caramel dan sweaktu dengannya, kebab2 dan sup2 arab pun ada dijual di sini. Servisnya pula boleh tahan la time ramai orang, agak busy sikit tapi dapat juga makanannya dalam waktu singkat. Harga makanan pun boleh tahan, tak murah dan tak mahal. Harga Lamb Mandy - RM 20, Chicken Mandy - RM 18

Restoran Arab Shah alam, restoran arab seksyen 9, restoran zam zam shah alam

Tapi suasana persekitaran dia memang ala2 arab, cantik designnya macam berada di negara arab. Oh kat sini juga ada sisha kalau rasa2 nak hisap sisha.

Jadi apa lagi. Jom ke Restoran Zam Zam di Seksyen 9 Shah Alam untuk mencuba kelainan makanan Arab. Malaysia sememangnya syurga makanan, semua jenis makanan rakyat Malaysia makanan. Alhamdulillah :)

Restoran Arab Shah alam, restoran arab seksyen 9, restoran zam zam shah alam

Restoran Zam Zam,
Oasis 9,
Jalan Tengku Ampuan Zabedah F 9/F,
40 000, Shah Alam, Selangor.
Masa beroperasi: setiap hari 10am-2am
Tel : 016 216 0661 / 016 277 1154
Fax : 016 227 0939
Email : zamzam.arabicrestaurant@gmail.com

sumber alamat dll dari blog ini. Review lain juga boleh dibaca di sini


6 comments:

ADLIL RAJIAH said...

wehh aku dah lama nak makan sini. nampak mcm grand je kan. tapi harga dia camne? mahal tak? :P

aunieZ said...

meh la weh..ajak aku skali tp ko blnje leh x :P
hrga dia leh thn la..x mahal x murah
kalu mata ko power ko leh nmpk kt gmbr menu tu hrga dia :p
chicken mandy rm 18, lamb mandy - rm 20
mandy2 ni nasi dia

ADLIL RAJIAH said...

oh okay.. boleh tolerate lagi la harga gitu. thanks yaw! eh btw, sweet gile nama nasi-mandy! hihi tapi aku belanja ko candy je la okay tak ? ;)

soffea said...

wAH...macam best. nak try :)

Unknown said...

Nk p sana, cane ye...x reti la weh

auniez said...

nak p dari mana weh

Google