Tuesday, January 06, 2009

selamat perah otak kembali

Minggu ni dah start kuliah tapi tak semua kelas aku pergi lagi sebab ada yang lecturer tak de. jadual kelas aku sem ni sangat la pelik lagi aneh. contohnya hari isnin, ada dua kelas sahaja iaitu pada pukul 8 hingga 9 pagi dan pukul 5.30pm hingga 7pm..jadi apa nak buat antara waktu tu? Da la sangat jauh gap nye adoi..n yang paling best hari2 kelas sampai pukul 7pm.hari khamis plak tak de kelas.sabar je la..

Owh banyak kelas sampai lewat petang sebab kami import lecturer luar , mungkin UDM masih kekurangan tenaga pengajar sebab ramai lecturer sambung belajar skang ni so kena la guna pemain import hehe subjek yang paling tak sabar nak belajar adalah subjek asas pembudayaan keusahawan..haha boleh kongsi ilmu aku yang da ada sebelum ni tapi mesti banyak lagi yang tak tahu he n lecturer dia pon best jugak ;)

Tak sampai seminggu belajar aku ditugaskan ke luar daerah eceh macam dah bekerja plak. Ada Konvensyen dan Karnival Keusahawanan Siswa IPTA Peringkat Nasional 2008 (KARNIAWAN’08) di UUM,Sintok Kedah . ala program yang aku cakap masa cuti hari tu.ingat dia buat masa cuti rupa2nya dia buat masa kuliah..melepas kelas koko golf aku dan kelas SRE. Sedih2 kena tinggalkan kelas pertama. Tapi harus berkorban demi UDM tercinta hoho cite pasal KARNIAWAN 2008 tu aku cite pas balik sini je la eh

tak banyak program lagi yang dianjurkan oleh kelab n persatuan , or MPP..latest pon hari tu solat hajat dan bacaan yaasin di masjid kusza UDM smpena tahun baru.masa tu aku tak pergi sebab masalah2 tertentu he .lagi pon sume kelab n persatuan sebuk nak buat pemilihan untuk organisasi baru.tapi organisasi MPP UDM masih tak keluar2 lagi..he aku da taw da si MPP tu pegang apa..si MPP ni pegang apa..tapi tak sabar nak dia umum secara rasmi

tup2..tup..buka je sem baru orang yg sepatotnye menjadi TYDP MPP UDM dapat tawaran di SPA .jadi jawatan utk TYDP MPP sudah kosong.bak Putera Annur kata "Bisa tempat aku" hehe

er..kalu parlimen Kuala Terengganu yang kosong sekarang ni akan diadakan pilhanraya kecil akan berlangsung 17 Januari ni..macam mana plak kerusi kosong utk TYDP MPP ni..tak nak isi ke..nak buat pilhanraya kecil jugak ke 17 Januari ni hehe..kaluau tak nak pon tak pe tapi isi la kerusi TYDP tu. penting sgt utk mengisi kekosongan dia..kadang2 kalau YDP ada hal tak dapat nak buat kerja at least ada TYDP yg dapat membantu.bukan saya nak mengatakan yang TYDP 2 tak berkelayakan atau tak mampu nak jaga kebajikan pelajar cuma TYDP lelaki mempunyai power yang lebih daripada perempuan. lelaki juga la yang sebenarnya n paling layak untuk menjadi pemimpin berbanding perempuan kan.

cam tengok MPP yang lepas..kalu saudara Sabir tak de at least ada saudara Aizat Anwar yang dapat mebantu n meredakan keadaan jika apa2 berlaku..kalau tengok MPP dulu la..orang jarang refer kat TYDP 2, saudari Laele. macam hal2 yang melibatkan lelaki, cam agak pelik la kalau perempuan yang turun padang n dia sorang je perempuan at least dia kena bawa teman.kalau lelaki senang sket dia boleh pegi kat lelaki n dia boleh pergi kat perempuan jika ada apa2 masalah berlaku.lagi pun bakal YDP kan duk kat kampus kota .sanggup ke dia nak turun setiap kali ada msalah berlaku secara tiba2..bukan dekat KUSZA n KOTA


logo MPP baru..cantik tak..saya kata cantik jugak..tapi kawan saya yang si...ala korang kenal sangat sape..kata tak cantik dia tak suka bunga..haha bukan saya yang cakap..kawan saya yang cakap..


7 comments:

aizat@kampus said...

kadang2 kita perlu cekal seperti batu itu namanya KOMITMEN...so komitmen amat diperlukan dalam pembelajaran agar kita tidak kecewa dikemudian hari.

nabihah said...

wah.. komen lagi yer k.ika pasal mpp.. so mpp x der calon lg lar ni..

cik ziqa said...

salam kak
sy pun ambik sub apk jgk sem nie
sama lah
btw selamat berjuang utk sem ini
:D

[Fadilah Diyana] said...

haziqah,kamu ni semakin menyerlah ciri2 seorang wakil rakyat...tp kalau dah jd calon wakil rakyat jgn mudah rapuh pendirian + selalu2lah trun padang dekati rakyat...good luck ye...

cavendish said...

kelas smpai pukul 7?? fuh mmg best kan.. apa2 yg nk terjadi kat udm kena tunggu dlu.. lihat mcmmane

raihan said...

adeh... boringnye... camne fello bloggers yang lain? ada blog2 yang dah tersungkur ke skrg ni??

haziQah said...

AIZAT - yep betul tu tnpa komitmen sume bnda terutamnya sesuatu program n organisasi susah nak jadi

NABIHAH - yep kalu g watikah perlantikan mmg tak de tydp kn

ZIQA - ye ke sama heheh mari sama2 belajar k

FADILAH - thanks fad tp kite tak layak kot nk jadi wakil rakyat hehe banyak lagi nak kena betulkan diri biar la berjuang dari bawah ;)

CAVENDISH - jom kite lihat apa akan jadi kat udm bole nak maju agaknye

RAIHAN - emm apa ye yg awk mksudkan tak paham..

Google