Saturday, January 03, 2009

Buka buku baru

Alhamdulillah sudah masuk tahun baru Islam dan tahun baru 2009..tahun baru selalunya mesti berkaitan dengan azam baru..semua orang sibuk buat azam baru padahal dia tak sedar azam lama masih tak tercapai..sama la macam aku he aku pon tak ingat apa azam aku tahun lepas..hehe

Tahun 2008 memberi aku banyak pengalaman berharga tak kira la suka atau duka. Tahun 2008 juga adalah tahun aku banyak bergiat aktif dalam aktiviti2 yang dianjurkan dalam universiti. aku suka nak menyibuk jadi sekretariat untuk mana2 program yang dianjurkan sebab aku suka nak cari pengalaman dan juga mesti la nak menyumbang kepada universiti tercinta..tak rugi sertai program2 ni walaupon penat bila da selesai memang ada satu kepuasan yang dapat dicapai.itu yang pentingnya.pastu boleh jumpe n kenal orang baru jadi kawan2 kita pon makin ramai kan seronok tu

2008 pon aku rasa seronok sangat dapat jumpa n bekenalan dengan pemimpin2 mahasiswa, dapat belajar dan berkongsi pendapat dengan mereka , bergaduh mulut pon ada jugak..satu yang amat menarik.sampai orang atasan UDM pon baca blog aku siap print lagi..tak ke seronok haha

Selalu aku tengok atau tanya azam baru kebanyakan nya sangat umum..kalu umum sangat takot tak tercapai plak akalmu hoho ok sebuk pasal azam aku tahun ni apa?

Keyword aku tahun ini adalah RAJIN ! rajin ni unsur paling penting dalam hidup aku tahun ni..tanpa RAJIN semua keja tak boleh jalan..bila ada RAJIN pasti aku akan berjaya di tahun 2009 ni biiznillah..

Macam orang lain jugak semua nak meningkat mana ada nak menurun..oops ada kot benda yang harus turun lagi..minyak..haha..minyak tak de kena mengena dalam hidup aku sebab bukan aku yang tentukan harga minyak ..tapi aku je yang beli minyak..eh ada la kena mengena dalam hidup aku sebagai pengguna minyak he sudah2 jangan nak merepek lagi..balik kepada azam ..nak tingkatkan pelajaran , tingkatkan pointer tingkatkan amal ibadah , tingkat kan sedekah jariah, tingkat usaha, tingkat… mangkuk tingkat sume la yang bertingkat2 hoho

Tingkatkan pelajaran caranya adalah : sesibuk mana pon aku, pada malam hari atau esok hari nya awal pagi2aku MESTI mengulangkaji apa yang lecturer ajar kan sebelum itu.ingat… MESTI atau WAJIB ! Takde sebarang kompromi hoho

Amal ibadah pulak hendaklah rajin turun surau dan solat berjemaah di surau sekurang2nya waktu maghrib dan isyak..baca quran setiapselepas waktu solat dan cuba menghafal surah2 baru..biar sedikit tapi istiqamah insyaAllah..

Ok bukan semua harus meningkat di tahun baru ni..ada jugak yang perlu turun..contohnya berat badan he jadi untuk menurunkan berat badan hendaklah mengurangkan pengambilan makanan yang tidak penting dan juga harus bersenam sekurang2nya 3 kali seminggu..jom jogging petang2 dan juga..kurangkan tidur ye kawan2

Mulut jahat dan laser ni juga harus dijaga sebaik2nya supaya tak terlepas lagi kata2 yang boleh menusuk kalbu orang..ala tapi korang ni kadang2 jangan la amik hati cepat sangat..he tapi mungkn gurauan aku korang tak paham kot so tak leh la nak salahkan..tapi mulut harus jaga betul2 tahun ni..cakap benda baik2 dan perlu sahaja..puji n bodek saje..haha

Yang kat atas sume untuk diri sendiri..tak boleh cam ni tak leh pentingkan diri je..

Untuk keluarga dan ibu bapa tersayang..anak mu ini akan belajar bersungguh supaya satu ari nanti leh balas jasa mak abah dan bagi je duit bile mak abah minta hoho..n RAJIN buat keje umah bile balik cuti hehe dan kepada adek2 ku yang nakal tapi tetap aku sayang.. kakak mu ni akan jadi baik tak garang da n tak marah2 sangat lagi tapikalu kena suruh minta map la ye ..he macam selama ni aku garang adek aku takot

Untuk kawan2 yang dikasihi saya akan jadi kawan yang baik jugak..kalau ada apa2 yang saya eh tolong insyaAllah saya akan tolong

Untuk lecturer2 yang dihormati ..saya akan cuba tak tidor dalam kelas, beri sepenh tumpuan semasa pembelajaran n buat assignment sebaik mungkin..hoho..macam mana ye tak nak bagi tidur dalam kelas..sapa boleh tolong..tak taw la tapi sem lepas cepat btul syahid lagi2 kelas petang adoii..

Dan untuk…………bos saya merangkap teman tapi mesra…..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Haha..tak nak bagitahu..tak de pape pon..syuhh…………… :p

ni pulak kad yg diberi kawan2 blogger

from zahirah


daripada Muhd Faa'iz Bin Safei@Suhaimi Al-Khattat Al-Azhari

mari la sama2 berdoa kemenangan untuk saudara kita di palestin yang berjihad menentang israel laknatullah.berdoa sahaja la yang kite mampu buat sedangkan saudara kita diserang dengan zalim oleh musuh2 Islam. semoga Allah memberi kekuatan kepada saudara2 kita di PAlestin


dan qunut nazilah memohon kemenangan kpada mujahidin, kesabaran kepada umat ISlam dan kehancuran Israel serta golongan munafiqin dan murtadin yang bersama mereka


6 comments:

Evi LoLyta said...

wohoho azam kurangkn menggedik ada x ? haha. pape pn, cyg kak iqa ! ngeh2 :P

aizat@kampus said...

bgs2...byk azam...sowila ejat lambat lg nk update Insya Allah hari ini update rasenye...:)

defactohokage said...

haaah! haziqah saya dah tag awak..so check it out di blog saya ya!!...hepy new year maal hijrah! 1430/2009!

azam baru..huhuuhu

by izzuddin

[Fadilah Diyana] said...

haha,bos???sape la tu....ehehe...haziqah,pihak atasan udm pun baca blog awk???kita tau kenape...sebab kadang2 ada unsur2 politik...kat malaysia ni memang mcm tu...so take care ye...salam tahun baru

haziQah said...

EVI LOLYTA - ahha x de pulak..tmbah gedik ada kot he

AIZAT - hehe..azam je banyak tapi tak tahu buat ke tak :p

DAFCTOHOKAGE - salammaal hijrah jugak..alamak..din pon da pndai main tag2 ni he

FADILAH DIYANA - bos? haha..ketua la..hihi..biasa la..femes la blog kdg2 hehe..bagus la dorg baca..tu yang best taw he
salam tahun baru jugak ;)

defactohokage said...

Ala, tag-tag ni takpe jangankena tagging sudahle..wakakaka!!

by izzuddin

Google