Monday, March 14, 2011

Jepun : Sebelum dan Selepas Tsunami Mac 2011

Jepun, sebelum dan selepas tsunami. Gambar yang lebih jelas di ABC News


و إذا أردنا أن نهلك قرية أمرنا مترفيها ففسقوا فيها فحق عليها القول فدمرناها تدميرا

17.16 (QS. Al Israa’ ayat 16): “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.”

و إن من قرية إلا نحن مهلكوها قبل يوم القيامة إو معذبوها عذابا شديدا كان ذلك في الكتاب مسطورا


17.58 (QS. Al Israa’ ayat 58): “Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).”

كدأب آل فرعون و الذين من قبلهم كفروا بأيات الله فأخذهم الله بذنوبهم إن الله قوي شديد العقاب


8.52 (QS. Al Anfaal: 52): (Keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir’aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Amat Keras siksaan-Nya.”

Kuasa Allah, tiada siapa boleh menghalangnya. Kun fa ya kun, maka jadilah ia..
Keadaan di Jepun tidaklah seteruk di Acheh dahulu, mungkin ini peringatan dari Allah kepada semua umat di dunia supaya tidak lalai dengan dunia yang sementara ini. Petanda kiamat kecik semakin banyak berlaku. Wallahualam



P/S : Jom join contest #MASTraveller dan stand a chance to win TWO all-expense-paid trips and own a page on Yahoo! Travel. Contest ends on April 1, 2011.


1 comment:

Hafiz Hafizol said...

nice entri... nice info... tens..

Google