Tuesday, May 05, 2009

nikmatnya habis peperiksaan


selepas penat memerah otak sampai kering, sampai tak de langsung cecair yang tinggal dalam otak aku..eh kalau macam tu mesti aku dah mati..isy2..tapi alhamdulillah masih dipanjangkan umur lagi sebab ajal belum tiba lagi

sakit betul buat 3 paper terakhir tu.orang kata sedap la gap seminggu exam..memang sedap la sampai rasa nak pecah kepala otak ni ada la..

bayangkan ,esoknya nak exam paper SRE tu, baru dapat tahu apa yang masuk hari sebelumnya..er..memanglah patutnya baca je la semua..tapi..banyak sangat..wuwu..nampak sangat student yang pemalas aku ni..dah la carry mark rendah..waaaa..aku takut..tak nak gagal..tak nak repeat...salah satu sebab aku punya carry mark rendah sebab tak amik satu kuiz..bukan aku sengaja tak nak amik kuiz tu..tapi aku jadi wakil universiti pergi ke UUM untuk KARNIAWAN.jadi markah untuk kuiz itu tak de la sob2..

aku tak macam orang lain..pas habis exam terus pergi menjabu..kenapa tak pergi..fulus tak membenarkannnya..lagipun kena kemas barang yang berkotak2 dan berbeg2 .tak pe..nanti akan menjabu bersama keluarga tercinta..boleh pow mak bapak..free lagi pergi menjabu bersama keluarga..tak ke seronok?

cuti ni nak buat apa ye..nak menghabiskan masa2 berkualiti bersama keluarga tecinta dan juga rakan2 yang sudah lama tak bersua muka dan rasa ;p nak makan sedap2..big apple, nandos, spaghetti, pasta, macaroni..ko tunggu aku !

dan juga suatu projek khas..insyallah akan terlaksna dengan izin Allah dan juga tuan punya hak cipta terpelihara..apakah?

cuti ni..masing2 punya agenda masing2..ada yang kena berpraktikal, ada yang nak tidur je kerjanya, ada yang rajin pergi ke kursus2 yang berkaitan, ada yang berjuang untuk universiti di MASUM, ada juga yang tak tahu nak buat apa

selamat berpraktikal kepada semua yang harus mencari pengalaman bekerja olok2..eh itu bukan main2 itu realiti pekerjaan yang sebenar..yang dapat elaun bekerja tu seronokla..tapi yang tak dapat tu..anggaplah suatu pengorbanan yang kita akan dapat dan pengalaman yang sungguh berharga..tapi yang kena pergi outstation sokmo tu bagaiamana pula..sob2 kesian saya..kenapa pulak?isy2..

dan yang da habis belajar tu..nak sambung lagi ke dah dapat kerja? seronoknya da habis belajar dan boleh kerja dapat duit sendiri dan boleh kahwin..OOPS !


10 comments:

Nuyu Yusof said...

wahhh...
big apple? nandos? spaghetti? pasta????
beshnyaaa...
pasing sini sket...haha

Hamiza Tasnim said...

mmg best bila habis exam...
slmat bercuti

'Aizat Annur said...

best makan sume tu tapi best lagi kalau duit ada time nak beli sume makanan tu.he3

Rauf Husna Public Gold Dealer Cyberjaya said...

k.ika kuat mkn..hehe
batch akak ade yg kne g praktikal
da ker

Anonymous said...

hehehe..iqa ditag so check it out at my blog ya!!!

Faris Adli said...

hargailah apa yang kita miliki hari ini, mungkin kita akan kehilangannya esok....
hargailah percutian kita kali ini mungkin ini percutian kita yang terakhir...

aunieZ said...

NUYU - heee jom2 kite g mkn nyum2

ZYRA - ye betul tu..slmat bercoti juga ;)

AIZAT - sbb tu la mahu mkn bsama kelurga ..x de duit pon mesti bleh mkn sbb disponsor agaga

HUSNA - ahha kuat mkn ble blk cuti je..batch akak xde kna praktikal..snior ada la kna praktikal cmpur bdak2 kos lain gak

DEFACTOHOKAGE - ye tima kaceh tag saya :p

FARIS ADLI -aisy..knpe kp ckp mcm tu..scary aku bca huhu..slamat bercuti kwn2 !!

farah ain said...

hai kak eqa..
cian kat kak eq aerk ngan senior lain..
paper 3 stret..
macam kitaorg spm plak..
papepun semuge kak ika berjaya..
hehehe..

farah ain said...

hai kak eqa..
cian kat kak eq aerk ngan senior lain..
paper 3 stret..
macam kitaorg spm plak..
papepun semuge kak ika berjaya..
hehehe..

aunieZ said...

dugaan dik..hoho
smoga sume BCS bjaya sem ni ya !!

Google